Notiunea de conducere preventiva se poate defini prin: comportamentul rutier care asigura prevenirea accidentelor, prin anticiparea si evitarea situatiilor periculoase determinate de ceilalti participanti la trafic, precum si adaptarea vitezei la conditiile de drum, trafic si meteorologice.
Factorii conduitei preventive
Vigilenta
Este caracterizata de capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent la tot ceea ce se petrece in jurul sau.
Prevederea
Este reprezentata de capacitatea conducatorului auto de a anticipa situatile din trafic cat mai din timp si de a gasii solutii, astfel ca in desfasurarea traficului sa nu se produca evenimente rutiere.
Judecata
Este procesul psihic de gandire si de alegere a unei solutii cu cel mai bun rezultat intr-o situatie conflictuala aparuta in trafic la un moment dat.
Indemanarea
Este constituita de capacitatea de a efectua corect intreaga gama de manevre in conducerea autovehiculului.
Pe scurt aceast inseamna ca soferul unui autovehicul trebuie sa anticipeze situatiile periculoase din trafic iar pentru aceasta trebuie sa adapteze viteza la conditiile de drum.
Una dintre recomandarile pe care conduita preventiva le promoveaza ar fi sa se circule cu o viteza care permite oprirea in siguranta. Spre exemplu, pe autostrada unde vizibilitatea este foarte buna se merge cu 130 km/h, iar in viraje unde vizibilitatea este sub 50 m se merge cu 20 km/h sau, uneori, se impune chiar oprirea pentru asigurare.
In orice situatie potential periculoasa se impune reducerea vitezei. Distanta de franare depinde cel mai mult de viteza masinii.
Pentru mentinerea concentrarii si atentiei distributive pe toata durata conducerii se recomanda cate o pauza la fiecare 2 ore.
Principala cauza a accidentelor este viteza excesiva sau neadaptata, astfel la viteze excesive apare efectul de tunel adica se reduce campul vizual.
Notiuni generale
– la orice situatie posib periculoasa se impune reducerea vitezei de deplasare;
– distanta de franare este direct proportionala cu viteza cu care se deplaseaza vehicolul;
– pentru a mentine nivelul de concentrare ridicat este recomandata o pauza la fiecare 2 ore de condus;
– principala cauza a accidentelor rutiere este viteza excesiva;
– pe timp ploios viteza se va reduce pentru a se evita fenomenul de acvaplanare;
– acvaplanarea este fenomenul care apare atunci cand autovehicolul ruleaza cu o viteza prea mare pe o suprafata umeda iar rotile nu mai ating solul, ceea ce duce la pierderea controlului autovehicolului;
– tot pe timpul ploi seara si noaptea are loc un fenomen pri care lumina farurilor este absorbita de asfaltul umed ceea ce duce la o vizibilitate mult scazuta a conducatorului;
– in localitati se impune reducerea vitezei pentru a evita situatia cand un pieton incearca sa treaca strada prin fata autovehicolului pe care il conduceti;
– in mediul rural trebuie adaptata viteza la situatia in care pe margine drumului sunt oameni, animale ori vreun vehicol cu tractiune animala;
Articole recente
- Cursuri de legislatie : Primul ajutor iulie 13, 2015
- Cursuri de legislatie : Mecanica iulie 13, 2015
- Cursuri de legislatie : Conducere preventiva iulie 13, 2015
- Cursuri de legislatie : Conducere ecologica iulie 13, 2015
- Tarife autostrazi Europa iulie 13, 2015
Produse magazin
- Usi Opel Zafira A 200.00 lei
- Haion Opel Zafira A 250.00 lei
- Oglinda dreapta Opel Zafira A 100.00 lei
- Oglinda stg Opel Zafira A 100.00 lei
- ECU calculator motor Opel Zafira A 200.00 lei
- Capota portbagaj opel vectra B 150.00 lei
- Oglinda stg-dreapta Opel Vectra B 100.00 lei
- Capota motor Opel Vectra B 180.00 lei
- Far dreapta Opel vectra B 80.00 lei
- Bara fata opel vectra b 150.00 lei